onsdag, mars 21, 2007

Plikttrogen längs vägen

Jag skjutsade Kerstin till Luleå i går kväll, hon skulle åka till Kiruna en vecka till sin son med familj. Jag körde plikttroget helt enligt hastighetsskyltarna. Min kompis åkte nämligen dit för fortkörning för inte så länge sedan. Hon missade att sakta ner från 110 till 90 på E4:an och körde därför 107 km/h på 90-väg och fick böta 2 400 kr. Två tusen fyrahundra kronor! Helt osannolikt mycket pengar att tappa utan att få någonting för dem. Jag visste att de hade höjt böterna, men trodde inte att det var så mycket. Fast egentligen är det ju hemskt att man ska behöva skrämmas till lydnad när det ju faktiskt handlar om ens egen säkerhet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Better safe than sorry! Dessutom finns det ju så mycket som är roligare att göra för slantarna
.

Erica sa...

Jo, får jag länka till dig eller ska jag helst inte...?

Sara sa...

Hej Erica, visst får du länka! Jag hoppas att det var OK att länka till din, jag frågade visst aldrig :) Du får säga till annars!

Anonym sa...

Det är toppen att du länkat mig!!