fredag, november 17, 2006

Trött, tröttare, tröttast

Pust, veckan är slut. Jag vet inte vad som är tröttast, kroppen eller knoppen. Vi hade föräldramöte för våra ettor igår kväll och när jag kom hem vid halv tio så hade jag kvar att förbereda lektionen i mediekunskap som började kl 8.10 idag (visst, dålig planering, jag vet!). Jag var minst sagt ineffektiv då hjärnan var slut, så jag kom nog inte i säng förrän nästan tolv. Lektionen blev bra dock, det kanske är en taktik man ska börja med?

Nu har jag i alla fall slumrat en stund på soffan medan Mats lagat middag, ätit och inväntar efterrätt efter att pojkarna har sett klart Bolibompa.

Nästa vecka blir inte lika mastig, för jag kommer att trappa ner 25% på arbetet. Min A-kurs i foto slutade idag och jag tar inte tag i B-kursen som jag ändå inte kommer att ha efter jul. Jag har ju velat fram och tillbaka, men till slut gick jag till läkaren och fick intyg på tröttheten och det onda i ryggen p g a graviditeten, så vi får se vad Försäkringskassan säger. Om de inte tycker att jag ska vara sjukskriven de timmarna så tar jag föräldrapenning. Känns skönt!

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hej Sara! Jag vet inte om jag grattat till bebisen du har? Både jag och KV önskar er lycka till. Det är väl inte så fasligt länge kvar nu? Trist att du är så trött bara. Hoppas du får tid att vila nu. Jag har kikat längre ner i bloggen och jag måste säga ni har ett vackert hus och glashuset framför pryder verkligen sin plats! Ha det så bra! PS. Jag startar en ny fotokurs på måndag :-o

Sara sa...

Tack för gratulationerna och de vänliga orden! Jag får lite rapporter från Linda då och då hur ni har det. Visst hade ni också blivit husägare? (eller minns jag fel?)Lycka till med fotokursen och hälsa KV!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja, det står faktiskt ett hus i trädgården som jag berättar om i min blogg ;-) Men växthuset får vänta. Vi behöver garage och badrum och allt möjligt annat först! Ha det gott och hoppas du slipper magsjuka!