söndag, november 12, 2006

Familjen enligt Ivar


Får jag presentera vår familj! Ivar har kommit på att det är roligt att rita och gör teckning på teckning med härliga tolkningar av sin värld. Mamma bildläraren njuter. Den här fick Mats idag när det var Fars dag. (Storebror har hjälpt till att göra pilarna.) När Ivar hade ritat mig så tittade han på figurens fötter och konstaterade att tårna stod rakt upp. Sedan sa han:

"Mamma, du har brutit alla tårna!"

Så fortsatte han nöjt med övriga familjemedlemmar. Han själv blev ju större än storebror Viktor och det förklarade han med:

"Det är jag när jag har blivit vuxen."

Prickarna på pappas mage är inte hårbeklädnad som man skulle kunna tro, utan "all maten". Han tyckte väl att pappa skulle få ha något i sin mage han också, när mamma får ha en bebis i sin...

3 kommentarer:

Mari sa...

Den teckningen och det här inlägget förgyllde min morgon.Helt underbart!

Sara sa...

Så bra att kunna glädja någon!

Anonym sa...

Vad härligt!! Barn har så roliga kommentarer till allt, inga krusiduller. Sånt här gör att jag längtar ännu mera efter barn, bara de ville komma nångång... ;-)