tisdag, november 28, 2006

Adventsbak


Jag och Viktor passade på att adventsbaka lite "lussehjärtan" när jag hade hämtat honom från skolan. Han är så duktig på att baka, både kavlade, tryckte ut hjärtan, satte russin, penslade med ägg och hjälpte mig hålla koll på bullarna i ugnen. Det blev rätt mastigt för ryggen på slutet kände jag, men vi myste en stund i sängen medan degen jäste. Min äkta hälft tog på sig att röja och diska undan efter oss sedan när vi hade ätit, tack Mats! Kvällsfikat blev rabarberglögg och lussehjärtan, mysigt!

5 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Rabarberglögg? Hemmagjort? Snygga lussebullar!

Sara sa...

Inte hemmagjord tyvärr, där tog husligheten slut :) Alterhedens rabarberi däremot, inköpt på ICA Lundmans i Hortlax (var annars?).

Anonym sa...

Inspirerande bullar! Tror minsann att jag också ska starta lite julbak.

Anonym sa...

Fina lussebullar!

Sara sa...

Dom är lätta att göra också, bara att kavla ut degen och trycka ut med pepparkaksformar. Mina vanliga lussebullar brukar bli gigantiska, som en hel måltid, men här håller de sig till lagom storlek!