fredag, juni 09, 2006

Pizza med mera

Idag har jag gjort ett litet gästspel på skolan och tagit farväl av mina treor på medieprogrammet som tog studenten idag. Höll ett litet tal och delade ut betyg. Så skönt att få dela ut de vita kuverten utan att ha behövt sätta ett enda av betygen!

Dagens kostintag förutom en nyttig fil och muslifrukost har bestått av tre kakor med kaffe. Macka med cider, kaffe med tårta. Fisk och potatis inkastat i munnen på fem minuter (oj då, det var nog ändå lite nyttigare inslag än jag mindes först). Tårta igen eftersom vi var och firade min farbror som fyllt år. Pizza till middag. Glass på kvällen.

En hel tårta som blev över hade jag dessutom med mig hem som vi inte har rört än. Och tror ni inte att när Mats hämtade pizzorna på Gul och Blå så skickade de av någon anledning med en hel extra pizza.
Mats fick aldrig klart för sig anledningen, men dom gjorde väl helt enkelt en för mycket och skickade med den för att den inte skulle förfaras. Så imorgon ser vi fram emot en dag i sundhetens tecken, med pizzarester och mera tårta.

Vi får nog bjuda hit någon i morgon som hjälper oss lite, med tårtan i alla fall.

Konstigt, nu när jag sitter och skriver känner jag mig nästan lite hungrig. Jag tror att jag tar en liten pizzabit och värmer på i mikron innan jag lägger mig.

Inga kommentarer: