söndag, juni 25, 2006

Handlarkillen & konst i det gröna


Idag gick Viktor och handlade alldeles själv för första gången. Med stövlarna på och beslutsamma steg sprang han iväg och var tillbaka med två liter fil och en stolt blick. Vilken kille!

Ivar och jag har målat med staffli utomhus idag. Jag hade ju gett mig tusan på att jag skulle lämna in något till den jurybedömda Sommarsalongen i år. Sista inlämningsdag är imorgon, så det var ju så dags att börja idag...Jag tror aldrig att jag har målat så intensivt under en och samma dag sedan utbildningen. Kul, men ringrostigt, det var evigheter sedan jag målade akryl. Ivar ville också måla, så jag plockade fram barnstaffliet. Hans blev bättre än min!

Blir intressant att se om jag kan lämna in tavlan imorgon dock. Konsthallen har nämligen stängt både söndagar och måndagar. Konstigt att ha sista inlämningsdag på en måndag då! Mitt hopp är att någon finns där ändå, eller att jag får lämna på tisdag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att kunna se vad pojkarna
gör. Lyxigt!