söndag, juni 18, 2006

- Ja! var ordet.


Så har dom sagt ja till varandra, min Mor och hennes Kjell! Både vigsel och bröllopsfest var här hemma hos oss, ute i det fria. Min kompis Anna som är präst vigde och alla barn och barnbarn var samlade, 15 st allt som allt. Det blev en fin dag!

Bloggandet har stått stilla i några dagar, jag har haft lite förberedelser inför bröllopet. Placeringskort, brudbukett och bordsdekorationer, lite sångövning, skriva ett tal. Fixa tårtan. Kul!

Idag har vi packat ihop tältet och fikat upp resterna av bröllopstårtan. Den var om möjligt ännu godare idag! Vilket påminner mig om att det fortfarande står två efterrätter kvar i kylen - panacotta med jordgubbar på toppen. Det blir en bra avslutning på kvällen, Mats är ute och springer, så när han är tillbaka från sin löptur så ska panacottan avnjutas.

Ja ja, jag har minnsann varit ute jag också, stavgång en halvtimme. Behövde dock en liten puff för att ta mig ut. Tack Mats!

3 kommentarer:

Mari sa...

Åh, så tjusiga de är! Jag blir alldeles varm i hjärtat.

Sara sa...

Ja, visst är dom!

Anonym sa...

Stiligt Bröllopspar!

//Kurt och Angela