måndag, augusti 31, 2009

Sociala helgen

Egentligen skulle vi ha behövt måla pärlspont och skrubba takpannor i helgen (en del av dem är helt svarta), men istället har vi varit sociala. Vi hade kompisar på middag i fredags, lördag hade vi kalas för Viktor som fyller tio i dag. På kvällen var jag och såg Mats rocka med sitt band på Swensbylijda, helkul och mysigt! Bilder kommer!

Dock vet jag inte om det blir några fler bilder på ett tag, jag råkade nämligen tappa kameran i golvet så främre delen av objektivet blev intryckt och snett och det går inte att ställa skärpan, varken manuellt eller med autofokusen...suck. Sedan verkar PC:n ha lagt av helt, den stänger av sig så fort man startat den.

Idag hade vi Lulefrämmande på lunch. Jag avslutade kvällen med innebandy utan avbytare, så kroppen fick sig en rejäl chock. Som tur var var det lika för alla, så vi tog ovanligt många pauser. Jag satte mig och surfade lite efter exempel på typografi till undervisningen och vips så var klockan halv ett. Vilka roliga sidor det finns! Bland annat den här: typeisart.com där man kan leka med typografiska delar, förstora och vrida dem och sätta ihop till nya former. Kul!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ah nej, sa jobbigt med kameran! Hoppas att det loser sig iaf. Jag gjorde misstaget att introducera systemkameran for vardbarnen, sa nu vagar jag inte lata den ligga framme ;)

Halsa Linda och alla larare fran mig, okej? :)

Kram

Sara sa...

Det ska jag absolut göra, kul att se att du verkar ha det bra!