onsdag, augusti 05, 2009

Bygget kör igång igen!

Så skönt med riktig sommarvärme så här på slutet av sommaren! Jag och pojkarna cyklade runt halva Hortlax på förmiddan, med inbjudningskort till Ivars kalas på söndag. Bra sätt att få ut pojkarna och samtidigt få en liten tur på småvägar man aldrig cyklar på annars.

Mats kompade ut till lunch, våra snickare och rörmokaren kom för att diskutera bygget för nu kör de igång igen! Det funkar jättebra att prata med dem, det känns så skönt.

De skulle införskaffa takpanel och pärlspont, så på måndag kan vi börja kvistlacka och grunda. Vi får använda deras lokaler när vi målar, så kan man måla mer på samma gång och slipper ha det i garaget, perfekt! Gissa om vi kommer att vara less att måla...

Vi gjorde en sväng in på Pite golv på eftermiddan för att bli lite klokare på vad vi ska ha för golv i tvättstugan, men det är så svårt. Suck. Vi åkte och badade på Norrstrandsbadet, det var nästan folktomt, eftersom klockan var fem. Skönt!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Sara. Jag tittade förbi din blogg och tänkte passa på att lämna en kommentar nu så att jag inte glömmer bort det. Jag åker ju till USA om sex dagar och om du vill följa min usa-blogg så finns den på www.usaaupair.blogspot.com. Jag lär ju fortfarande blogga på min vanliga blogg om fina filmer och citat och sånt där du vet, men på usa-bloggen blir det mer rakt upp och ner hur det är därborta typ. För folk som vill veta. Läs om du vill :)

Kram på dig,
Jenny

Sara sa...

Hej Jenny!
Vad snällt att lämna bloggadressen, jag kommer att kika in då och då, var så säker! Du kommer garanterat att få ett riktigt toppenår! Ta hand om dig!
Kram Sara