fredag, november 21, 2008

En av världens bästa smygare

En vansinnigt arbetsam vecka, men nu är det äntligen fredag...Jag har jobbat varenda ledig minut av dagen känns det som. Jag har bedömt och skrivit kommentarer på elevarbeten och satt betyg på kursen som avslutades idag, Och eftersom jag jobbade med annat som skulle skickas till tryck inför skolans Öppet Hus både måndag- och tisdagkväll så var det bara onsdag- och torsdagkvällen kvar att jobba på, eftersom arbetstiden i övrigt ätits upp av möten. Men nu: barnen är i säng och ett inspelat avsnitt av Jekyll väntar. Och det nyinköpta matbordet med de fina stolarna är på plats i köket!




En kul grej av Ivar ikväll förresten, när han och jag skulle gå upp för att läsa godnattsaga. Jag hyssjade lite och sa att "vi smyger lite, Sixten håller på att somna". Sagt och gjort, Ivar smög uppför trappan med all sin kraft och konstaterade med sitt härliga självförtroende och med största allvar:
"Jag är nog en av världens bästa smygare!", varpå han sekunden efteråt släpper en ljudlig fjärt...

2 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Spännande med nya matmöbler! Stolarna ser riktigt snygga ut. Var har ni köpt dom?
Underbar smygare! Prutt, prutt!
/K

Sara sa...

Hej K! Stolarna kommer från Mio, alltså Bloms möbler i Öjebyn. Ni får komma förbi och provsitta (=fika) nån dag! Kram