fredag, oktober 10, 2008

Fredag...

Trött, tröttare tröttast, men skönt att det är fredag! Idag har jag sprungit fram och tillbaka och försökt pussla med utlåning av kameror, alla elever ville låna hem över helgen, just idag när vi hade ovanligt få kameror. Ett par stycken är trasiga, några var utlånade och inte igenlämnade o s v. Men till slut blev alla hyfsat nöjda, ett par elever fick dela, som bodde nära varandra. Jag lyckades dessutom laga en kamera! Men det märks på arbetssituationen att våran Kjell inte jobbar längre, vår servicetekniker, som både lagade och skötte utlåning av kameror. Tjänsten är ute nu, och jag hoppas att det blir han som får jobbet, han är verkligen som klippt och skuren för det!

Veckans höjdpunkt var föreläsningen med fotografen Mattias Klum vi fick chans att gå på med eleverna. Fantastiska bilder och än mer fantastiska berättelser bakom bilderna. Han bjöd verkligen på sig själv och var en väldigt underhållande talare. Kul, eleverna var mäkta imponerade!

Viktor och Mats är på hajk i Småkvarn med scouterna. De skulle bygga vindskydd av slanor och presenning och sova under. Hmm, det låter lite väl kallt för min smak, blir spännande imorgon att höra hur det gick. De har ju stugan att gå in och sova i om det blir outhärdligt. Men känner jag både man och son rätt så kommer ingen av dem att erkänna att de fryser...

2 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Kallt med utesovning! U är och dyker i Hornavan med några andra killar. Jag avundas inte dom... Nej, kura och mysa inne är nog min melodi så här på senhösten.
Ses på torsdag!
/K

Sara sa...

Oj, vad avancerat det lät med dykning i Hornavan! Och kallt...jag håller nog på myset jag med :)