fredag, januari 04, 2008

Feber och stapplande steg

Ivar fick feber i natt och har myst omkring idag i pyjamas och morgonrock. Han sov på eftermiddan och vaknade alldeles feberhet. Vi tempade och då hade han 40 grader, så han fick en alvedon. En stund senare var han mycket piggare och ville äta middag. Tänk vad lite alvedon kan göra!

Sixten är också förkyld än och lite småfebrig. Men trots det så har han lärt sig att gå de s
enaste dagarna! Först bara mellan mig och Mats, men sedan helt själv. Så underbart att se de första stapplande stegen och den nöjda minen!

Mamma kom efter lunch (trots förkylningsvarning) och passade pojkarna en stund, medan jag rättade lite prov som jag hade tänkt göra i början av lovet.

Ikväll var jag och simmade här i Hortlax simhall. Det ska bli fler gånger! Nära, bara fem minuters promenad, bra träning som är skonsam för ryggen och skönt med bastu efteråt! Perfekt som uppmjukning, för jag spelade innebandy igår, så kroppen var stel och mör. Så är det så rofyllt där när det är motionssim, de har dämpad belysning och lugnt och tyst. Meditativt.

Inga kommentarer: