fredag, december 22, 2006

Jullov!

Sista dagen på skolan på ett bra tag, efter jul ska jag ju bara ladda batterierna inför förlossningen (förutom att städa undan på skrivbordet på jobbet och träffa vikarien), den 22 januari ska det ju vara dags för någon att komma ut. Känns lite vemodigt, jag kommer att sakna eleverna och kollegorna men det ska bli skönt att få rikta tankarna mot barnet och få njuta av graviditeten lite nu.

Vi hade ett lyckat "julmingel" i TV-studion för eleverna idag, vi bjöd på glögg och papparkakor, de skrev fantastiska julrim till våra julklappar så det bara rasslade om blyertspennorna, tjejerna i tvåan hade ett bejublat sångframträdande med ett eget ihopknåpat julmedley och vi överlämnnade en julklapp från musiklärarna; en alldeles egen gitarr, så de ska slippa gå ner och ta deras gitarrer och inte återställa dem, vilket sker dagligen...Men det ska sägas att de är väldigt duktiga på att spela, så det är trivsamt att gå i korridorerna.

Barnen sover och jag har tagit ett avkopplande bad. Nu en film på det och sedan krypa till kojs. Jag är tröttare än tröttast.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också längtat tills du blir ledig. Försök nu att vila
och koppla av, du behöver det.
Nu har MOR talat.

Sara sa...

Oj, då är det bäst att man lyder... Jag lovar:)

Mari sa...

Hej och god jul på er i Hortlax. Och tusen tack för julkortet, det var en överraskning.

Kram.

Sara sa...

God jul! Jag trodde inte att ni skulle hinna få julkortet innan ni åkte från Umeå för vi var så sena, det var bra jobbat av posten!