lördag, maj 20, 2006

Växthusdrömmen på bild

Så äntligen har jag trollat klart i Photoshop med växthusförslaget! Växthuset kommer från Florum i Burträsk, målat (eller laserat?) i silvergrått. Rabatten skulle vara fin med stora stenar runtom och även i, som barnen kan sitta på och som man kan kliva på när man rensar. Synd bara att stenar ska vara så tunga att få på plats... Satte dit en lummig pipranka som kunde växa mellan växthuset och förrådet, som en portal och en bänk att sitta på i kvällsolen. Småkornigt ljust grus som funkar att gå på barfota runt alltihop.
Nå, vad tror ni? Jag är öppen för åsikter, förslag och råd!


Växthusdrömmen.

Verkligheten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara! Det ser ju superfint ut! Vi är också sugna på ett växthus, men det blir svårt att få plats med ett sådär stort som erat...Vad har du tänkt odla? Vilken fin blogg förresten! Har kollat på den tidigare men inte hunnit kommentera pga det lilla trollet, men nu sover hon sött. Vi hörs!/Magdalena

Sara sa...

Hej Magdalena! Kul att du kikar in på bloggen! Jag har väl inga jättestora odlarplaner, men kanske driva upp lite sommarblommor från frö, lite tomater och andra grönsaker. Jag testade broccoli en gång i trädgårdslandet men det blev ingenting, det kanske funkar bättre i växthuset? Å så krukor med pelargoner eller annat fint. Måste ju finnas plats för att sitta där också!

Anonym sa...

Wow säger jag bara!!!
/Hans

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det ser helt underbart ut!! Kul att du kommenterade på min blogg. Hade kanske aldrig hittat hit annars. Nu håller jag på att kolla genom din blogg. Många fina bilder och vad duktig du är på Photoshop!