fredag, juli 06, 2012

Sommarprojekt

Lediga dagar, men fullt upp. Semesterkänslan har inte riktigt infunnit sig förrän nu, vädret har ju inte varit det bästa och vi har haft snickare både här hemma och i stugan. Hemma har de felsökt och förbättrat isolering på några ställen och tagit upp kalkstensplattorna i hallen för att göra om eftersom det sprack när utbyggnaden satte sig. Dammigt värre, men nu är flytspacklet på plats och vi inväntar kalkstenen. 

Då och då har jag kört ut till stugan för att kolla hur det går där, och diskutera olika lösningar. Hämta virke och köra ut, och söka en ytterdörr hos antikhandlarna. Fundera på färg och golvbehandling. Och samtidigt hålla barnen på gott humör... I går var jag och de mindre pojkarna och premiärbadade medan flytspacklet torkade, nu när solen äntligen kommit fram. Mats har lastat byggskräp på kvällarna och kört bort innan jobbet på morgnarna. 

Vi hittade en fin dörr hos Pite Byggnadsvård som jag håller på att måla vit. Vi köpte även linoljevax som vi ska behandla golvet med, det kommer att se ut ungefär som såpskurat, men tåligare. Bara att gnida in, och ingen torktid. Golvet är inlagt nu i det större rummet, så i helgen kan vi behandla!





7 kommentarer:

Mari sa...

Vi blev kvar på cocktailpartyt till långt mycket senare än jag trodde. VI får göra ett nytt försök. Längtar tills vi ses! Kram.

Sara sa...

Anade det, det var ju så härligt väder också :)
Vi ska säkert ut nån kväll i veckan och fixa med golvet, då slår jag en pling! Kram

Mari sa...

Ja. Gör det! Ge inte upp på mig ;)

Sara sa...

Nej då, jag lovar! :)

Anonym sa...

Hallå!

Hoppas att ni har en härlig sommar.

Jag jobbar min sista dag idag och sedan blir det förhoppningsvis segelsemester.

Kramar/Erika

Sara sa...

Hej Erika! Vi har det bra, renoverar stugan för fullt och far till Mats föräldrar en sväng. Låter härligt med segelsemester!
Kram Sara

Anonym sa...

Hejsan! Mitt namn är Frida och jag beundrar ert arbete med ert fantastiska hus! Jag har skickat en liten förfrågan till dig på facebook. I din inkorg på övrigt/annat! :)

Mvh
Frida