lördag, mars 05, 2011

Berg- och dalbana. Ner...och upp!

Livet kan verkligen vara en berg- och dalbana. För en vecka sedan var vi på botten, med dystra framtidsutsikter/farhågor - och de senaste dagarna har Viktor mått bättre och klarat mer än han gjort på riktigt riktigt länge, jag kan knappt tro det är sant. Mina tankar då och mina tankar nu känns inte som att de handlar om samma person. Vad vi åstadkommit tillsammans bara idag känns fantastiskt. Lättnaden är obeskrivlig.

Men nu gäller det att stålsätta sig för bakslag och inte bli för besviken när det kommer en dipp. För det lär det göra. Vi har också hårt arbete framför oss, både vi och Viktor. Men vi är i alla fall på väg framåt. Och vi har fått en liten paus där vi kunnat andas lite och fått nya krafter.

6 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Vad glad jag blir! Tänker på er titt som tätt.
/K

Mari sa...

Så otroligt skönt, vad glad jag blir, Sara. Att hinna andas och att kunna glädjas åt framgånger är nödvändigt för att orka vidare. Stor kram till er alla!

Sara sa...

Tack båda, det känns verkligen skönt!

Anonym sa...

Önskar er all kraft och lycka som ni behöver. Vilken lycka att V har så fina föräldrar som ni. Kram från Vivi.

Sara sa...

Tack Vivi! Kram

Pite ByggnadsvårdsErica sa...

Håller tummarna för att allt kommer att gå bra för er alla!

Varma hälsningar Erica Pite Byggnadsvård