måndag, januari 18, 2010

En fyrtioåring och lite till

Jag har just grundmålat trappräcket. Fint att få se det vitt, man har nästan vant sig vid det träfärgade nu. Och nu måste jag bara blogga, annars tror ni väl att jag har dött.

En trevlig helg. Ivar sov hos en kompis för första gången i lördags - spännande, vi väntade att telefonen skulle ringa och att han hade hemlängtan, men istället fick vi ett sms senare på kvällen att pojkarna sov som klubbade sälar. När Sixten var i säng premiärbastade jag, Mats och Viktor. Så mysigt, Viktor ville aldrig komma ut därifrån.


Så fyllde Mats 40 i söndags! Min alldeles egen fyrtioåring. Vi firade med släkten under dagen och sen hade jag och Mats var sin ledig stund - jag på junta och han rep med bandet på kvällen, där han invigde sin nya gitarr som han fått. En fest för kompisarna blir nästa helg, så vi försöker pinna på och måla det sista.

Hemmadag med sjuka pojkar idag, både Ivar och Viktor hade feber, Ivar 40 grader. Han var riktigt ynklig, orkade knappt gå på toaletten själv. Tur att det finns Alvedon! Det började med att han kräkte ner hela sin säng på natten. Suck, vinterkräksjukan...tänkte vi och såg framför oss hur vi en efter en skulle trilla dit under veckan och den tänkta festen på lördag skulle ställas in. Men det blev inget mer, bara hög feber, så det var nog reaktion på att febern steg hastigt. Skönt!

3 kommentarer:

Mari sa...

Skönt om det inte var vinterkräksjukan som härjar med er. Låter fantastiskt härligt med bastu, bland de enda sätten att tina upp på så här års! Och vilken fin bild på Mats, det blir roligt att fira honom till helgen. Kram.

Sara sa...

Roligt var det, vi har smaskat på de goda ostarna ikväll, håller med om att brödet var suveränt gott! Kram

Mari sa...

Kul att ni gillade det ; ) Förstod att det skulle bli en sen kväll för er. Tack igen för en jättetrevlig kväll. Så roligt att få träffa era vänner! kramar.