onsdag, december 02, 2009

Jag anar ett slut

Ikväll kände jag för första gången att nu är det inte så fasligt långt kvar med renoveringen och utbyggnaden! Tvättstugan börjar bli klar och jag drog bort den blå skyddsfolien på skåpluckorna och lådorna, torkade ur och satte in lite städgrejor. Elektrikern var här idag och monterade lamputtag och kontakter och strömmen kopplas på i morgon = vi kan tvätta kläder!!! I en tvättstuga till råga på allt. Och få lampor i alla rum, vilken lyx att få se hur allt ser ut i vanlig belysning istället för bygglampor.

Dagen till ära har vi också fått ett trappräcke, så nu behöver inte mormor och farmor oroa sig för att Sixten ska dråsa ner för trappan. Det blev fint, kommer att bli kanon när vi får det målat. Det är så svårt att bestämma dimensioner och avstånd innan det är byggt, men snickarna har varit flexibla och fixat och ändrat om vi har velat det.

Det har kommit rätt mycket snö idag till Ivars stora glädje. Han var ute och skottade till middagen och så fort han hade ätit så gick han ut igen. Både jag och Sixten har varit lite krassliga ikväll, han vaknade och hostade och var eländig, så vi får se om jag blir hemma i morgon med honom eller inte.

4 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Ni gör det himla bra, med allt! Ska bli kul att se ett färdigt resultat.
Krya på er.
/K

Anonym sa...

Skönt med trappräcket, ja det andra
är ju också bra,kram / mormor

Mari sa...

Å jag skulle gärna se en inspirationsbild på trappräcket. Jag har sådana problem med vårt (oexisterande)!

Kram.

Sara sa...

Hej K, ni måste komma och hälsa på oss i jul när det är klart (förhoppningsvis...)!

Hej mamma, jag förstår att ni andas ut ;)

Mari, bilder kommer, ska låna hem en kamera i helgen och fota lite (mitt objektiv är trasigt). Blir trevligt med lunch i morgon!