onsdag, december 16, 2009

Inget vatten

Konstig morgon. Jag skulle kliva in i duschen, men där fanns inget vatten. Kallvatten fanns i handfatet, men inget varmt. Nere fanns inget vatten alls. Mats kilade hit och dit och kollade, ringde rörmokaren och sen snickaren. Det visade sig att det inte är gjort klart med isolering där vattnet kommer in till huset, vid utbyggnaden.

Sedan kollade vi tempen på Viktor som sa att han hade ont i kroppen. Feber. Så jag är hemma med honom idag.
Vi eldar på i brasan - vilken tur att vi har den! Det är nämligen lite småkyligt överallt här, eftersom all värme inte är på än i de nya rummen. Jag vill ha det klart NU. En dusch vore ju inte heller fel.

2 kommentarer:

Mari sa...

En dusch och varmt hus. Vilka krav ; ) Hoppas Viktor är bättre nu. Kikade på bilderna nedan. Vad fint det blir! Härligt med tvättstuga och fiiin fondvägg. Kul med lite stormönstrat och färg! Känns härligt retro, speciellt den gröna nyansen. Räcket i trappen blev också riktigt bra (ser ut som ni har lite målning kvar). Mattias var hos oss i går kväll, vi pratade bland annat om trappräcket och jag hänvisade till ert så han kanske kommer på studiebesök. Kram.

Sara sa...

Jo, jag gillar ju retro, nostalgiker som jag är...kom på studiebesök ni också vet ja, så ser ni räcket (och oss) på nära håll. Kram