tisdag, juni 30, 2009

Flyt

Idag var en så där dag när allting klaffar och flyter på bra. Vi gjorde ärenden på stan, smågrabbarna var hos mormor och Viktor hos Kerstin, där sommarkompisen Eida är på besök. Vi lånade hem klinkerprover för hall och badrum. Korta leveranstider, 1-2 veckor, så vi behöver inte beställa nu. Tapeten vi vill fortsätta ha i hallen finns kvar (var rätt många år sen vi köpte den, men vi gillar den fortfarande), bara att beställa sen. Köpte ny torkvinda. Laddade upp med mer färg till utbyggnaden. Vi införskaffade också foppatofflor (eller hoppaloffor som en liten kille vi känner säger) till Ivar (dock inte röda som var önskemålet, men med ett coolt mönster som blev godkänt)

Det var dessa ärenden som var målet för stadsturen. Sen lyckades vi även med att hitta två par skor till mig och Mats fyndade nedsatta Eccoskor att ha på jobbet. Och jag hittade äntligen en ny börs, som jag har letat länge efter, min har helt rasat ihop.

Allt på bara ett par timmar och sen fick vi lunch hos mamma. Jag hann klippa min bror på eftermiddan och Ivar hann med att leka med kompisar på kvällen. Viktor var hela dan hos Eida, de hade badat på Norrstrandsbadet. Alla nöjda!

Inga kommentarer: