söndag, februari 15, 2009

Utmaning: Hos faster Ester & Kalle


Jag har fått en rolig och ovanlig utmaning av Jill. Det fungerar så här:

- Gå in i mappen "Mina bilder" (eller var du förvarar dina bilder)
- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

Här är min bild. Vi var på semester 2004 i min mammas hemtrakter, Kållandsö i Västergötland. De små husen är delar av en gård där mamma var en del som liten - hos sin faster Ester & Kalle, ett rart par som inte hade några egna barn. De testamenterade gården till Pingstkyrkan, så nu är det sommarcaé av något slag där. Vi var där och kikade för att se om det var sig likt som mamma mindes det. Tyvärr var det inte öppet, men vi kikade runt lite ändå.

Jag utmanar: K i 85 km hus, Marlene, Erica, Isa, Jenny och Kafferepet


Inga kommentarer: