tisdag, september 30, 2008

Stockholmshelg!

Vi lämnade barnen i trygga händer och åkte ner till huvudstaden på fredagkväll. Mats och Magnus gjorde bra ifrån sig på Lidingöloppet på lördagen men hade ändå ork att traska runt på stan efteråt. Jag och Kerstin var minst lika trötta efter en förmiddag i affärerna...Trevlig shopping (mycket nöjd med min nya svarta väska!), och gott fika på Helmers café, en ny favorit. Besök på en italiensk restaurang på kvällen, Mancini, rekommenderas!

Söndagen var det strålande sol, vi åkte ut till Rosendals trädgård på förmiddan. Jag plockade med mig kastanjer från skogen på väg dit, de är ju så fantastiskt fina! Eleverna ska få fota olika skärpedjup i morgon, så jag tänkte ta med dem som fotoobjekt om de vill testa lite närbilder med kort skärpedjup. Jag älskar färgkombinationen med det limegröna, taggiga skalet som spricker upp och innanför det tjocka vita skalet den mörka rödbruna kastanjen.

3 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Blev nyfiken på hur kastanjerna ser ut! Kan inte du öva lite kort skärpedjup och visa här?
/K

Anonym sa...

Hej Sara...här kommer min mail adress angående praktikanter. Jag kunde inte hitta din;o)
Fin blogg...tack för igår, jag var full av idéer när jag kom hem men också helt slut!
Vi ses! Kram...anna.brannstrom@edu.pitea.se

Sara sa...

Hej K, jag har dem kvar på skolan, men jag ska ta hem dem på fredag, så nån bild kan det väl bli!

Hej och tack själv - så det var du som är Annis vars namn jag dyker på här i bloggvärlden ibland! Vad bra med din mailadress, jag mailar dig!