tisdag, oktober 02, 2007

Urkdagen

Idag har det varit en sån där dag. När allt bara skiter sig. När jag hade lektion i grafisk form så hängde sig flera av datorerna, någon kunde inte logga in, för två elever så försvann allt material från deras användare (tillfälligt i alla fall) - och allt nästan samtidigt, det var nästan spöklikt. Imorgon ska de vara klara med sin uppgift, så eleverna blev ju förstås inte så glada. Datateknikern var dit, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var, han fixade någon av dem och sedan var lektionen slut. Vi får hoppas att det var något med nätverket som är ordnat till imorgon.

Sedan glömde jag bort att komma hem i tid till Mats och Sixten, för att lösa av Mats som började jobba efter lunch. Jag var helt inställd på tiden halv två när jag skulle hämta Viktor på skolan när Mats ringde och undrade var jag höll hus någonstans. Jag kastade mig in i bilen medan han tog med sig Sixten till jobbet och så hämtade jag honom där. Som tur var hade han ingen patient inbokad.

Inga kommentarer: