tisdag, november 09, 2010

Hektisk dag med lugn avslutning

Dagen började med att jag råkade stänga av väckarklockan istället för att trycka på snoozeknappen för tredje gången (jag har ett svagt minne av att jag tänkte:  ...nu är jag ju ganska vaken, ska strax stiga upp, ska bara...)

Sedan var klockan helt plötsligt sju och vi fick lite bråttom upp. Dagen fortsatte i hektiskt tempo. Möte på morgonen med ett par APU-elever och deras uppdragsgivare, sedan hann jag precis med allt jag skulle förbereda, äta en snabb lunch, på det långa lektionspasset hann vi med precis vad som skulle hinnas med och skolinspektionen har varit på en rundvandring. Fullmatad mentortimme. Hämtade barnen och fixade middag.

Inte mer än rätt att dagen fick avslutas med ett bad, tända ljus och en milkshake. Och efter badet ett glas vin, brieost och kex i soffan. Imorgon ska vi intervjuas av skolinspektionen.

3 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Har just fått erfara vad stress kan göra med ens kropp... Så, ta det lugnt, Sara!
Kram.

Anonym sa...

Det går bra för mej att säga, men
försök att göra ingenting ibland,
bara slappa. //Kram MOR

Sara sa...

K, jag ska försöka :)

Okej mamma...men inte på jobbet väl? ;)