söndag, januari 18, 2009

Kill på kinden


Söndagkväll. Jag har gått en promenad med fjäderlätta snöflingor som killades på kinderna. Känns som att det var längesen det snöade? Bra att det kom lite snö på den hårda isskorpan.

Barnen har varit krassliga i helgen, men imorgon tror jag att alla kan gå till skola/förskola. Känns inte så jobbigt att det är söndagkväll och jobb imorgon, annars brukar ju söndagsångesten vara min ständige följeslagare. Kanske jag gjorde bort den i fredags? Eller så jagade jag bort den med shopping... (Det finns inget som muntrar upp tillvaron så bra som lite god shoppingg, hur hemskt det än låter) Jag var nämligen och fyndade på rean i lördags, flera bra inköp till lite pengar. Vad sägs om fyra toppar och en tunika för 178 kr? De större pojkarna fick sig också var sin skjorta.

Sixten blev utan den här gången, han får nöta på de ärvda kläderna, men som ni ser på bilden så livar han upp dem med diverse accessoarer! Halsbanden är det första han ser till att få på sig på morgonen och det sista vi lägger undan efter godnattsagan.

3 kommentarer:

Mari sa...

Sixten kan det där med assecoarer, det ser man på en gång. Han är väldigt tjusig i halsbandet!

Marlene sa...

Tänk vad stor han har blivit den där lilla killen!
Ja, vi ska separera som det så fint heter. Det var lite chockartat för mig om man så säger. Det är kaos inombords. Usch, usch, usch. Det här önskar jag verkligen ingen skulle behöva gå igenom. Hälsa alla från mig på skolan! Kram Marlene

Sara sa...

Mari - tjusig var ordet, han har på det varje dag på förskolan...

Marlene - jag kommenterade just på din blogg, såg inte att du skrivit här. Usch, vad jättetråkigt... förstår att det är kaos inombords om det kom sådär plötsligt! Vi har tänkt på dig idag och undrat hur du har det. Vi ringer dig. Kram på dig från oss alla! /Sara