onsdag, mars 05, 2008

Dagens fynd

Vilken härlig dag! Det känns som att det är först nu det är riktig vinter, med vit snö och några minusgrader - och strålande sol som börjar värma lite. Viktor åkte Lilla Vasaloppet på skolan idag, det kunde ju inte ha varit bättre väder!

Jag körde iväg böcker till Kupan som vi rensat bort efter pappa och fyndade ett helt oanvänt coronne-spel för en femtilapp. Sedan fortsatte jag fyndandet på Arbete & Skydd: två Reimaoveraller för halva priset, en till Ivar och en till Sixten. Ivar har helt slitit ut sin som han ärvt av Viktor, så det var välbehövligt, speciellt eftersom Sixten också kommer att ärva den så småningom. Kul för Ivar att få en helt ny någon gång, han har ju bara fått ha Viktors avlagda hittills.

2 kommentarer:

85 kvm hus med innehåll sa...

Ivars "problem" hade jag också när jag var liten. Men till mitt adderades att jag hade två äldre bröder, vilket gjorde att jag bara fick pojkkläder...
Hoppas du är bättre i halsen!
/K

Sara sa...

Okej, då vet du hur det är! Jag minns att jag skämdes så för min cykel när jag var liten, som var en pojkcykel - med limpsadel till råga på allt...