tisdag, september 04, 2007

Majsen är skördad!


Idag har vi skördat majsen! Förväntansfulla pojkhänder bröt av de tre kolvarna och skalade av blasten - stora och fina majskorn fanns därunder. Ivar kunde knappt bärga sig till middagen när han skulle få smaka. Men det var värt all väntan för de var otroligt goda, så söt majs har jag aldrig smakat! Så kul också att de små majskornen som pojkarna petade ner i små krukor i våras kunde växa sig så stora. Fantastiskt. Majs blir det definitivt även nästa år!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina de blev! Såg i tidningen att det finns en bonde här i Skellefteå som odlar majs på en åker, men jag förstår inte riktigt hur de hinner mogna då.
Jag var på en föreläsning om hälsa igår kväll och är nu full av inspiration för att förändra våra matvanor! Varför inte ett växthus som jag kan fylla med egna grödor så att vi slipper äta besprutad mat! Alternativet blir att inspireras av dig men sen handla krav märkta varor på affären.
Vi ses!

Sara sa...

Hej, ska bli kul att ses imorgon kväll!

Erica sa...

Hurra vad bra! Mitt växthus har producerat mängder av gurkor men inte så många tomater.

Sara sa...

Gurkor är ju så häftiga, visst blir de goda!